Hai Awak, popular Post,
Klik di sini ya! ---->

Warisan selepas hidup di dunia yang sering kita lupakan. Entahlah!


Apakah yang patut kita warisi apabila kita sudah mati?

Ramai beranggapan bahawa harta dan kekayaan yang patut diwarisi.

Orang tua misalnya bukan harta benda yang patut diwarisi, harta benda akan habis, anak-anak akan berebut harta bahkan bertengkar.

Apakah warisan yang paling baik selain PENDIDIKAN?

Bagi anak muda pula apakah warisan yang paling baik untuk kita siapkan untuk masa depan selain PENDIDIKAN?

Ramai juga beranggapan "Dia tiada SPM pun boleh berjaya" itu betul, mereka mempunyai difinisi 'PENDIDIKAN' dalam bentuk lain bukan PENDIDIKAN FORMAL seperti di sekolah dan di universiti. Mereka tidak pernah BOSAN mengerjakan hal yang diusahakannya.

Sebaliknya orang berjaya itu faham bahawa pentingnya PENDIDIKAN FORMAL dan mereka terpaksa korbankan kerana terbatas bukannya malas atau mempunyai alasan lain. Mereka bersungguh-sungguh dalam mengerjakan sesuatu.

Lihatlah pada anak muda ibu bapanya petani, penoreh getah, nelayan dan lain-lain, mereka boleh berPENDIDIKAN tinggi, miskin tidak mempunyai wang yang cukup bukan menjadi alasan untuk menggapai matlamat.

Bersyukurlah kalau kita masih belajar dan tidak pernah runsing dengan kosnya, jadi belajarlah dengan baik.
Harta boleh habis, bakat boleh pupus, minat boleh pudar, PENDIDIKAN akan terus berkembang.
PENDIDIKAN warisan yang sering dilupakan. Itulah warisan terbaik yang harus kita miliki.

++++++++++

#NotaMuncet:
PUNCA RUMAH TERBENGKALAI:

1. Jika anda bina rumah namun tiada perjanjian, siap sedialah kena tipu. Yang ada perjanjian pun manusia akan kelepet, mereka tak takut Tuhan lebih takut kepada undang-undang. Sekiranya ditipu buat report polis kemudian ke tribunal atau mahkamah.

2. Buat pelan dan kira kos, jika ubah pelan kos akan bertambah.

3. Bajet semestinya ikut pelan.

4. Pembayaran ikut progress projek.

5. Buat pemantauan projek.
.
-Apit Pemalu-
#HaTukangRumah #WakPitJono

#HaTukangRumah #WakPitJono #NotaMuncet:  



=======================================



Abah.. Tanya Mama, Mama nak madu tak?

Kah kah kah.. Salah tanyo, kena siku nanti. Hihihihi.

Haa, orang tua-tua memang suka amalkan minum madu ni. Sebaiknya satu sudu siang, satu sudu malam, campur dengan air masak pagi-pagi pun boleh. Mudah madu ni mudah dibawa ke mana-mana.

Madu Straw Madu Stick  #VigoryDerijaas
Harga: RM150 / 1 pack (100 straw).

1. Cara Minum: Gunting Madu Stick Madu Straw yang bersamaan dua sudu, nyonyot dan hisap Madu Straw pagi dan malam. Boleh diminum dengan air suam.

2. Boleh dipos di seluruh Malaysia.


3. COD: #Seremban #Nilai #Sendayan #Gadong #Labu #BandarAinsdale 


Boleh Di Hubungi Melalui Whatsapp:

Encik Apit: 012 645 9881.
Puan Intan: 012 521 5021.


Madu Asli De Rijaas.

Dihasilkan daripa madu lebah asli "De Rijaas" melalui proses yang amat berhati-hati bagi menjaga keaslian dan ketulenan dari sebarang pencemaran serta kehilangan khasiat dan nutrisi semulajadi.

Madu Asli De Rijaas amat baik untuk kesihatan kerana khasiat madu lebah asli yang mengandungi anti oksidan yang tinggi seperti anthocyanin dan asid ellagik, asid gallic dan flavanoids seperti quercetin yang boleh melindungi anda daripada diabetik, sakit jantung, osteoarthritis dan pelbagai jenis kanser seperti kanser payudara, prostat dan kulit.

Madu Asli De Rijaas juga mengandungi khasiat estrak delima yang memiliki kadar vitamin yang sangat tinggi seperti vitamin C untuk keperluan harian, vitamin K untuk membantu kesihatan tulang, vitamin B untuk membantu badan memproses protein , karbohidrat dan lemak. Selain dari itu estrak delima yang digunakan juga mengandungi Manganese, Fosforus, Magnasium, Kalsium, Zink dan zat Besi yang tinggi. Manakala kandungan lemak dan kolestrol dalam estrak delima adalah amat rendah.

Kesimpulannya untuk membantu menjaga kesihatan tubuh, amalkan pengambilan 2 sudu besar sehari Madu Asli De Rijaas atau boleh dibancuh bersama air suam. Sesuai untuk semua peringkat umur.

Ingat madu... Pastikan De Rijaas.


=============================

Add Facebook Encik Apit atau FB chat messenger - klik sini!

Whatsapp Encik Apit - klik sini! 


Whatsapp Puan Intan - klik sini! 
 


#madudelima #maduasli #madutualang #madukelulut #lebahmadu #maduhutan #makanansunnah #purehoney #terapiinstagram #wehavehaveyo #pushdei #teammuncet #muncetglobal #intan_vigory #intanhanina #abvigory #Derijaas #negerisembilan #sayajual #sayaminumsayajual #bazaarpaknil
  


#madudelima #maduasli #madutualang #madukelulut #lebahmadu #maduhutan #makanansunnah #purehoney #terapiinstagram #MaduStick #wehavehaveyo #pushdei #teammuncet #muncetglobal #MaduASli #intan_vigory #intanhanina #abvigory #Derijaas #MaduStraw #negerisembilan #sayajual #sayaminumsayajual #bazaarpaknil  

0 comments:

Post a Comment

Anda bolehlah memberi sebarang komen, menghantar berita dan apa-apa jua maklumat pun. Sekiranya anda tiada akaun blogger dan Email, anda juga boleh menghantar komen kepada Eden dengan tick kan pada "Anonymous" - (Eden akan cuba membalas SEGALA pertanyaan).


Klik Ha ODER NOW di bawah untuk Whatsapp eden:
Anda boleh memberi sebarang komen, cadangan, menghantar berita dan apa-apa jua maklumat pun yang berkaitan Apit Pemalu. Sekiranya anda tiada akaun blogger dan email, boleh juga dengan menghantar komen kepada kami dengan tick kan pada "Anonymous".. Sekiranya anda tiada kredit untuk membuat panggilan telefon kepada saya, sila tinggalkan nombor telefon anda di ruangan komen (enter your comment) dan saya akan cuba menghubungi anda dengan kadar segera.. Ha Terima kasih!

Apit Pemalu, everything is good here! Call/Whatsapp: 012-645 9881 #ApitPemalu #ApitShy #HaMHY #HaIbnuYaakop