Hai Awak, popular Post,
Klik di sini ya! ---->

Apa perlu buat sekiranya ditipu scammer online di internet? #APBPDI


Puan Anon8634: Ada seorang old coin buyer from US nak beli dengan saya duit lama RM40000.

Dia transfer duit dekat account saya and then dia suruh saya buat payment activation fee RM650 dekat activist Malaysia. Dia transfer melalui bank of America.. Saya tak tahu pulak kena bayar, and then saya cakap saya tiada duit nak bayar, dia ugut saya, dia cakap nak report dekat International FBI kalau tak buat payment.

Selepas itu ada activist chat saya suruh saya buat payment, ini betul or scam? Please help me. - #HaPuanAnon

My answer: Tak betul, itu adalah scammer.

1. Buat report polis, nyatakan nombor akaun penerima beserta bukti transaksi dan bukti lain.

2. Bawa resit berlakunya transaksi.

3. Pergi ke bank yang berkenaan beserta laporan polis.

Sekiranya anda merujuk kepada kes penipuan (scammer/fraudulent) yang melibatkan pemegang akaun bank, sila laporkan kepada polis dan maklumkan kepada pihak bank semula berserta laporan polis tersebut berserta nama penuh, email dan nombor telefon anda sahaja.

Kisah scammer di blog, klik di sini --> https://kinihidupmati.blogspot.com/2017/09/penipuan-scammer-di-internet-penipu.html

#HaStori FB--> https://m.facebook.com/ApaPerluBuatDitipuScammer

#APBPDI SCAM ALERT, DONT GET HURT! #SADGH!


++++++

Sekiranya ANDA ingin CLEARKAN cek dari luar negaro, anda bulehla ikuti klik link ini-- Nak CLEARKAN Check dari LUAR NEGARA.

________________________________

Komen pilihan kisah PENIPUAN INTERNET anda boleh pergi post mr.m yang ini :- PENIPUAN DI INTERNET - Siri 1 #APBPDI 

-----------------------------------------

Kisah scammer anda boleh rujuk 'KOMEN' pos den yang ini (klik di sini): -- KISAH PENIPUAN DI INTERNET - Siri 2 #APBPDI 


_______________________________

Kisah penipuan di internet sila rujuk post yang ini (klik di sini) -- Penipuan scammer di internet - penipu online minta yuran pengaktifan, duit pending, duit lama syiling tembaga.


++++++

Add Facebook Encik Apit - Klik di sini! atau FB chat messenger - klik sini!

Instagram Encik Apit - Klik di sini!

Whatsapp Encik Apit - klik sini! 
  


#APBPDI SCAM ALERT, DONT GET HURT! #SADGH! #HaPuanAnon

0 comments:

Post a Comment

Anda bolehlah memberi sebarang komen, menghantar berita dan apa-apa jua maklumat pun. Sekiranya anda tiada akaun blogger dan Email, anda juga boleh menghantar komen kepada Eden dengan tick kan pada "Anonymous" - (Eden akan cuba membalas SEGALA pertanyaan).


Klik Ha ODER NOW di bawah untuk Whatsapp eden:
Anda boleh memberi sebarang komen, cadangan, menghantar berita dan apa-apa jua maklumat pun yang berkaitan Apit Pemalu. Sekiranya anda tiada akaun blogger dan email, boleh juga dengan menghantar komen kepada kami dengan tick kan pada "Anonymous".. Sekiranya anda tiada kredit untuk membuat panggilan telefon kepada saya, sila tinggalkan nombor telefon anda di ruangan komen (enter your comment) dan saya akan cuba menghubungi anda dengan kadar segera.. Ha Terima kasih!

Apit Pemalu, everything is good here! Call/Whatsapp: 012-645 9881 #ApitPemalu #ApitShy #HaMHY #HaIbnuYaakop