Hai Awak, popular Post,
Klik di sini ya! ---->

Fidget spinner bagus untuk mereka yang ada sakit obses pada suatu perbuatan yang mengulang-ulang perbuatan itu.


Apa yang benda ni buat sebenarnya sampai boleh hilang stress tu ye. Nak tau?

Fidget Spinner.


Ni untuk jenis tangan tak boleh dok diam. Common untuk orang yang suka pusing pen pakai jari, gigit kuku, gigit pen. So bende ni kalau pusing puas hati sikit.

Disebabkan benda alah ni, ramai anak murid bawak ke sekolah bila kena rampas, depa jawab takde dah tempat nak bagi hilang stress.. adoihhh hahaha..

Nampak? Ramai pelajar stress ke sekolah, silibus sekolah rendah sudah macam di universiti. Nampak muko cikgu pun dah stress sebab kerja sekolah tak siap lagi..

Cikgu jugak yang bertambah stress kena buat spotcheck selalu..

Ibarat main gasing, guli, konda kondi, rondes, tak berfaedah pun namun pekara itu dapat hilangkan stress.




Orang bajet alim pun berkata;

"Dari pusing benda ni baik zikir pusing butir tasbih untuk hilangkan kedukaan dihati, boleh ajarkan anak cara berzikir, stress hilang pahala dapat. Jangan kecam saya"


Tapikan kenapa manusia mahukan rumah sendiri sedangkan bumi Tuhan ni luas manusia boleh duduk di mana-mana jer.

Kita yang pilih!

Apabila sudah memilih, pastikan kita telah mendidik diri kita, anak-anak kita, mendidik generasi berikutnya dengan sebaik-baiknya. Pendidikan itulah jalan terbaik.

Harta benda jika diwariskan ianya akan habis, ilmu pendidikan jika ia diwariskan manusia akan terus BERKEMBANG.
.
.
-Apit Pemalu-
Suka pusing pen di jari.


========================

Seeloknya jumpa doktor untuk rawatan..

#Pendidikkan #FidgetSpinner #HilangStress
#JanganKecamDen #ATAJL #GNS #HalusBetul

0 comments:

Post a Comment

Anda bolehlah memberi sebarang komen, menghantar berita dan apa-apa jua maklumat pun. Sekiranya anda tiada akaun blogger dan Email, anda juga boleh menghantar komen kepada Eden dengan tick kan pada "Anonymous" - (Eden akan cuba membalas SEGALA pertanyaan).