Hai Awak, popular Post,
Klik di sini ya! ---->

Cerita seram di waktu malam - Cerita hantu pontianak Malaysia.


Apit sebenarnya dilahirkan di Palong, Nismilan. Dalam ic Apit tengah-tengah nombor 59. Banyak kisah seram dalam hidup Apit. Hoho.
.
Pada suatu hari, waktu malam keadaan di sebuah kampung penempatan felda rancangan Palong, aman damai, tenteram dan nyaman.. Sunyi sekali..😌
.
Masa tu kat umah ayah Apit tak da peti ais.. Maklom la orang kampung.. Peti ais pun takda..
.
Lepas ngaji Quran, ayah suruh beli air batu (ais) kat rumah jiran Mak Ani (Acik Ani ada peti ais).. Zaman tu harga ais sebungkus ada 10 sen besar sikit 20 sen.. Apit sebagai runner dalam keluarga tugas beli air batu tu memang Apit suka😂.
.
Tetambah memalam pepanas sedap minum air batu.. Huhu. Buat milo ais, perghh sodap.. 
.
Memang betul jin ni suka sakat bebudak kecik sebab bebudak ni suci bersih...😅 Budak kecik tak pandai menipu macam orang dewasa.
.
Masa tu umur Apit 6 tahun sebab Apit bawa adik perempuan gi beli air batu (Apit dan adik jarak 3 tahun.. Semua adik-beradik jarak umo 3 tahun - kami 5 beradik) pandai ayah plan..
.
Kawasan rumah kami berpagar.. Nak elak binatang kambing, lembu, kerbau makan pokok bunga sebab mak minat berlandskap bunga..
.
Ada satu laluan tu tak berpagar, Apit dan adik lalu laluan tak berpagar tu (pagar tu ngam-ngam bawah pohon rambutan)..
.
Apit pernah tegur 1 perempuan duduk mencangok kepala pandang langit depan rumah, bila Apit tegur
.
"kak, kak buat apa tu" akak tu diam je..
.
Pastu Apit masuk rumah bagitau ayah.. Ayah diam je.. Yang ni kisah lain.. O.k Apit sambung balik yang pagar tadi. Masa lalu tiang pagar tak berpagar tu.. Baju adik perempuan Apit tersangkut..
.
Apit tengok ape yang sangkut kat baju adik.. . Laaa. Rupanya bukan tersangkut, ada tangan kuku panjang tarik baju adik..
.
Apit pun cakap la kat yang tarik tu "ko pehal tarik adik den ni baik ko lopehkan".. (Apit sayang adik, tak nak orang ganggu adik, sebab tu Apit marah hakak tu).
.
Memang betul tangan tu lepaskan baju adik.. Masa tu Apit tak fikir pun siapa tarik, tapi nampak la tangan yang tarik tu kaler gold gelap-gelap sikit..
.
Bila dah lepas baju adik, Apit pun pergi la rumah jiran Mak Ani beli air batu ngan adik.. Pas beli balik.. . Bila sampai rumah je adik perempuan Apit pun pengsan..
.
Ayah angkat adik bawak dalam rumah.. Pastu Apit cakap lah "Yah ado orang tarik baju adik tadi, Apit marah akak tu, suh lopehkan".
.
Ayah diam, kemudian bacakan adik ayat Quran.. Badan adik jadi menggerutu macam kena ulat bulu (tempat yang kena pegang tu).
.
Memang adik pengsan sampai ke esokannya (tak tau la tidur ke ape).. Esoknya adik demam..
.
Ke esoknya pulak mak ngan ayah burak Apit pasang telinga dengar mak cakap adik kena 'sembur pontianak'.
.
Banyak lagi Apit jumpa.. Malas pulak nak cite..😂
.
Ok dah abis. Jangan naik bulu roma dah la yer..

 

Tag: Cerita hantu, cerita waktu malam, seram sangat, naik bulu roma, nampak hantu, kuku panjang, sembur potianak, menakutkan, penampakan susuk,

0 comments:

Post a Comment

Anda bolehlah memberi sebarang komen, menghantar berita dan apa-apa jua maklumat pun. Sekiranya anda tiada akaun blogger dan Email, anda juga boleh menghantar komen kepada Eden dengan tick kan pada "Anonymous" - (Eden akan cuba membalas SEGALA pertanyaan).