Hai Awak, popular Post,
Klik di sini ya! ---->

Pakej Streamyx 2mbps, 4mbps dan 8Mbps sehingga Disember 2016

 Promosi Streamyx 1 Ogos - 31 Disember 2016.
(Termasuk siaran TV percuma - Telefon ke talian tetap free)

Ok ke guna Streamyx, dari pengamatan hamba o.k la daripada broadband (7 hari guno dah abih kuota 5gb huhu)..
.
Eden berpengalaman pakai Streamyx 512kb (rm88), 1mbps (rm110), dan 4mbps (rm140).. Dan SEKARANG nak upgrade ke 8mbps (RM140 promosi - siap ado channel TV). Streamyx ni unlimited (takda kuota - gunalah tanpa batasan data) sesuai dengan orang macam saya (orang lain den tak pasti sesuai ke tidak). Dedulu langgan streamyx takda channel TV percuma.. Sekarang dah ada siaran TV percumo. Jadi sesiapa yang langgan pakej Streamyx yang lama tu elok lah BATALKAN dan register akaun yang baru.. hehe.
.
Semonjak pakai Streamyx dari tahun 2006 dan kono potong pado tahun 2011 (pindah rumah), masalah yang dihadapi ialah pindah rumah yang tiada liputan Streamyx (maklom la kedudukan rumah baru corok di pinggir bandar).. Maka TERPAKSA potong.. hehe.
.
Masalah keduanya adalah KILAT, ya kilat.. Maka kena la cabut cable RJ11 yang belakang modem tu setiap kali keluar rumah atau balik kampung. Yelah cuacakan kito tak boleh nak ramal.. Kang kono kilat padan muko.. hehe. RJ11 ni kabel telefon... Jika RJ45 kabel internet yang antara router ngan pc tu.. Bilo kono kilat, Motherboard boleh terbakar, komputer boleh rosak, TV boleh meletop dan kredit telefon boleh abis asyik telipon TM center.. hihi
.
Apa beza STREAMYX vs UNIFI?
.
Di antara perbezanya adalah streamyx menggunokan kabel tembaga manakala Unifi menggunakan kabel fiber optik. Di mana kabel fiber optik lebih laju data transfernya (kelajuan cahaya)..
.
Perbezaan keduanya pula HARGA... hehe
.
Sebelom memohon untuk permasangan Streamyx atau Unifi sila cek dahulu kawasan anda ada liputan streamyx atau pun tidak, Oleh itu tuan puan boleh call TM point.
.
Ramai yang tak tahu bagaimana nak hantar SMS guna number talian tetap? nantikan post MHY akan datang.. NAK ke? :)

0 comments:

Post a Comment

Anda bolehlah memberi sebarang komen, menghantar berita dan apa-apa jua maklumat pun. Sekiranya anda tiada akaun blogger dan Email, anda juga boleh menghantar komen kepada Eden dengan tick kan pada "Anonymous" - (Eden akan cuba membalas SEGALA pertanyaan).


Klik Ha ODER NOW di bawah untuk Whatsapp eden:
Anda boleh memberi sebarang komen, cadangan, menghantar berita dan apa-apa jua maklumat pun yang berkaitan Apit Pemalu. Sekiranya anda tiada akaun blogger dan email, boleh juga dengan menghantar komen kepada kami dengan tick kan pada "Anonymous".. Sekiranya anda tiada kredit untuk membuat panggilan telefon kepada saya, sila tinggalkan nombor telefon anda di ruangan komen (enter your comment) dan saya akan cuba menghubungi anda dengan kadar segera.. Ha Terima kasih!

Apit Pemalu, everything is good here! Call/Whatsapp: 012-645 9881 #ApitPemalu #ApitShy #HaMHY #HaIbnuYaakop