Hai Awak, popular Post,
Klik di sini ya! ---->

Pemasangan aircond rumah dan water heater di kediaman, pejabat kedai dan lain-lain kawasan Seremban.


"Kalau pasang aircond, plug jadi panas kenape ya?

1. Mohon pencerahan.

2. Share ngan tv je." - Abang safety officer. #HaSoalan #HaNakTanya

Answer: Share plug ke bang? Tak boleh share.. Airkon (ekon) kena sumber dari 1 MCB. #HaJawapan #HaEkon
Tak boleh share.. Kena buat khas untuk dio 1..

MCB pula kena tengok saiz ekon berapa, ada 1 horse power (hp), 1.5 hp, 2 hp, 3 hp dan sebagainya. Saiz pendawaian dan kotak suiz pun kena ikut hp ekon tersebut misalnya ekon 1.5 hp mengunakan saiz 2.5 mm wayar elektrik. Semakin besar unit aircond semakin besar teras (core) wayar yang harus digunakan. 

Example: Straight from DB = 16 Amp MCB = 1.0hp aircond.

DB = Distribution board.
MCB = Maniature circut breaker.
Amp = Ampere. 

Jika menggunakan plug 3 pin (home appliances) untuk aircond tu bahaya, plug boleh menjadi panas dan seterusnya melekat (cair) pada soket kuasa (power socket). 

Pasang aircond kena ada kira-kira. Jadi kesimpulannya wiring two aircond to one MCB is against Suruhanjaya Tenaga regulation. But many rules are absurd anyways. Your decision. #HaCakapInglish #HaDecision #HaYourChoice

Untuk pemasangan air conditioner atau water heater rumah, kedai, pejabat dan lain-lain, (penghawa dingin) kawasan Seremban, Nilai, Salak Tinggi, Gadong Jaya, Sendayan, boleh hubungi kami di talian:

016-7969626


Tertakluk kepada terma dan syarat.

Ha semoga berfaedah!

@MuncetGlobal



++++++ 

Add Facebook Encik Apit - Klik di sini! atau FB chat messenger - klik sini!

0 comments:

Post a Comment

Anda bolehlah memberi sebarang komen, menghantar berita dan apa-apa jua maklumat pun. Sekiranya anda tiada akaun blogger dan Email, anda juga boleh menghantar komen kepada Eden dengan tick kan pada "Anonymous" - (Eden akan cuba membalas SEGALA pertanyaan).


Klik Ha ODER NOW di bawah untuk Whatsapp eden:
Anda boleh memberi sebarang komen, cadangan, menghantar berita dan apa-apa jua maklumat pun yang berkaitan Apit Pemalu. Sekiranya anda tiada akaun blogger dan email, boleh juga dengan menghantar komen kepada kami dengan tick kan pada "Anonymous".. Sekiranya anda tiada kredit untuk membuat panggilan telefon kepada saya, sila tinggalkan nombor telefon anda di ruangan komen (enter your comment) dan saya akan cuba menghubungi anda dengan kadar segera.. Ha Terima kasih!

Apit Pemalu, everything is good here! Call/Whatsapp: 012-645 9881 #ApitPemalu #ApitShy #HaMHY #HaIbnuYaakop